Jak informuje CyebrRescue, internetowi oszuści podszywają się pod Santander Bank Polska. Polacy otrzymują maile z informacją o rzekomym zawieszeniu konta. Jak możemy przeczytać w wiadomości – aby odblokować konto, należy "zaktualizować profil".
W praktyce jest to dobrze znana sztuczka cyberprzestępców. Ma ona na celu nakłonienie odbiorcy wiadomości do otwarcia przesłanego odnośnika i wpisania danych logowania do bankowości elektronicznej. Jeśli damy się nabrać i udostępnimy niezbędne do logowania dane, możemy narobić sobie dużych problemów.
Cyberprzestępcy proszą o pełen pakiet danych. Na fałszywej stronie mamy wpisać NIK, hasło, imię i nazwisko oraz numer telefonu. Dzięki zdobytemu kompletowi informacji oszuści mogą łatwiej dostać się do naszego konta bankowego.
Jak zauważa CyberRescue, numer telefonu właściciela konta może być potrzebny cyberprzestępcom w celu kontynuowania oszustwa. Będą mogli wykorzystać go, by podszyć się pod konsultanta banku i wyłudzić kod SMS lub potwierdzenie logowania w aplikacji.
Jak chronić się przed oszustwem?
Podstawową i najskuteczniejszą metodą ochrony przed cyberprzestępcami jest zwracanie uwagi na detale. Sprawdźmy, czy w mailu nie ma literówek, błędów ortograficznych czy gramatycznych. Ponadto sprawdźmy, czy adres strony zgadza się z oficjalnym adresem banku. W razie wątpliwości najlepiej skontaktować się z infolinią banku.
– Warto pamiętać, że tego typu instytucje zazwyczaj nie proszą o aktualizację danych przez maila. Nie klikajmy nieznanych linków i nie podawajmy naszych danych na niezweryfikowanych stronach – informuje Karolina Kmak, specjalistka ds. cyberbezpieczeństwa z CyberRescue.
Napisz komentarz
Komentarze