sobota, 23 listopada 2024 08:45
WAŻNE!
Reklama

UWAGA! Nowy przekręt – "na Biedronkę"

Przestępcy znów wzięli na celownik klientów popularnego dyskontu. Tym razem na skrzynki mailowe rozsyłana jest wiadomość, że Biedronka rozdaje za darmo szczoteczki do zębów znanej firmy. Jest to oszustwo polegające na wyłudzaniu danych osobowych oraz danych kart płatniczych.
  • Źródło: Fakt.pl
UWAGA! Nowy przekręt – "na Biedronkę"

Źródło: Fakt.pl

Jak przestrzegają eksperci Cyberrescue fałszywe maile wyglądają bardzo kusząco, bo dowiadujemy się z nich, że otrzymaliśmy produkt wart ponad1 tys. zł. Jedyne co trzeba zrobić, to odpowiedzieć na kilka krótkich pytań. Dotyczą one głównie satysfakcji z zakupów w Biedronce. Na koniec, trzeba podać swoje dane do wysyłki nagrody, a także numer karty i kod CVV, żeby opłacić dostawę. Na stronie widnieją też fikcyjne komentarze innych „wygranych” szczęśliwców, które mogą uśpić czujność.

 

Tak wygląda treść fałszywej wiadomości.

 

Informacja o rzekomej wygranej po kliknięciu w link w mailu. W nim zamieszczone są też fałszywe komentarze innych zwycięzców.

 

Tak wygląda formularz wyłudzający dane karty płatniczej. Podstrona wygląda bardzo wiarygodnie, w wielu miejscach zapewnia o bezpieczeństwie transakcji.

 

Co grozi po podaniu danych?

Eksperci Cyberrescue ostrzegają, że podanie danych karty płatniczej na fałszywej stronie pozwoli oszustom na uruchomienie na koncie płatnych subskrypcji. Ponadto, żeby otrzymać bon, musimy podać nasze dane kontaktowe. Wprowadzenie ich na mało wiarygodnej stronie może skutkować dużą ilością spamu oraz próbami wyłudzenia kolejnych informacji. Istnieje ryzyko, że zostaną one sprzedane lub przekazane innym cyberprzestępcom.

Eksperci zwracają uwagę, że powinniśmy z dużą dozą wyczucia i ostrożności podchodzić do okazji, które pojawiają się w wiadomościach lub reklamach. Podejrzane wiadomości najlepiej oznaczać jako SPAM. Lepiej też nie odpowiadać na podejrzane maile i co ważniejsze nie klikać w podane linki czy załączniki.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
test