piątek, 22 listopada 2024 04:31
WAŻNE!
Reklama

Apelujemy o ostrożność

Oszuści nie próżnują. Przestępcy, aby wyłudzić pieniądze, wykorzystują często portale sprzedażowe oraz komunikatory internetowe, bo to właśnie na nich najczęściej złodzieje szukają swoich „ofiar”.
  • Źródło: KPP Brodnica
Apelujemy o ostrożność

Do opisywanych oszustw dochodzi na portalach aukcyjnych dotyczących między innymi zakupu odzieży. Pokrzywdzeni wystawiali swoją odzież, przedmioty na sprzedaż na portalu internetowym. Gdy znalazł się kupiec, to sprzedający się ucieszyli, że zarobią pieniądze. Lecz tym razem było zupełnie inaczej, ponieważ sprzedali odzież, a przy okazji ich konto opustoszało. Kupujący wysyłali link sprzedającemu, aby ten „klikając” w niego zalogował się na stronę bankowości elektronicznej, ponieważ tam czekały już na niego pieniądze i tylko w ten sposób będzie mógł je „pobrać” na swoje konto.

„Klikając” w link tak naprawdę pokrzywdzeni logowali się na fałszywe konto bankowe, gdzie podczas logowania wpisywali swój login i hasło do prawdziwego konta bankowego. W ten oto sposób oszuści zdobyli dane do zalogowania się na prawdziwe konto pokrzywdzonych, skąd za pomocą bliku przelali środki pieniężne. 

Pamiętajmy, aby pod żadnym pozorem nie udostępniać haseł, loginów, numeru karty płatniczej ani kodu CVV, ponieważ po uzyskaniu tych danych można je wykorzystać celem wypłaty pieniędzy z konta. Przed dokonywaniem zakupów w sieci internet zapoznajmy się szczegółowo z regulaminem serwisów, z których korzystamy, sposobu dokonywania tam zakupów, a także informacji dotyczących siedziby firmy, w której planujemy zrobić zakup.

Ponadto, gdy dostaniemy wiadomość SMS czy też przez jakikolwiek komunikator, że komuś stała się krzywda i prosi o przesłanie pieniędzy w formie BLIK, to nie wysyłajmy takiego kodu od razu. Upewnijmy się, że osoba, która do Nas napisała to faktycznie ta, za którą się podaje. Zweryfikujmy to, a jest to proste. Zadzwońmy do takiej osoby i upewnijmy się, że faktycznie potrzebuje naszej pomocy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
test