W sobotę (22.06.2024 r.) do mieszkanki Działdowa zadzwoniła osoba, podając się za pracownika firmy kurierskiej i poinformowała ją, że omyłkowo na konto kobiety zostały przelane pieniądze w kwocie 3000 złotych. Kontaktująca się z nią osoba za pośrednictwem Internetu poprosiła kobietę o wygenerowanie kodu BLIK i zwrot pieniędzy na wskazane konto. Przy następnym logowaniu, 41-latka zauważyła, że z jej konta dokonano trzech wypłat pieniędzy na łączną kwotę 7900 złotych. Kobieta padła ofiarą oszustwa.
Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem płatności mobilnych. Oszustwa na BLIK to nadal popularna metoda wśród przestępców internetowych. Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny, znajomego czy inną osobę np. firmę kurierską i prosi o podanie kodu BLIK, celem realizacji płatności.
Zdarza się, że robiąc zakupy na internetowych portalach sprzedażowych, możemy również zostać poproszeni przez drugą stronę o wygenerowanie i podanie kodu BLIK celem uwierzytelnienia wpłaty. Jednak wartość produktu, za który mamy zapłacić okazuje się zupełnie inna, a z naszego konta znika znacznie wyższa kwota pieniędzy.
NIE PODAWAJ kodu BLIK drogą elektroniczną nikomu, kto do ciebie napisze lub zadzwoni przez komunikator czy portal społecznościowy. Każdą prośbę o udostępnienie kodu BLIK przez znajomych, rodzinę czy kuriera potwierdź, dzwoniąc do tej osoby lub instytucji. Nie udostępniaj kodu, nim nie upewnisz się, że pomagasz właściwej osobie.
Każdą płatność internetową realizuj samodzielnie, wchodząc na stronę swojego banku lub poprzez aplikację mobilną. Nigdy nie przekazuj kodu BLIK rzekomemu sprzedawcy, bo nie wiesz, kto tak naprawdę jest po drugiej stronie.
Napisz komentarz
Komentarze